Η Ιστορία μας
To Arabella ταξιδεύει στο χρόνο για πάνω απο 90 χρόνια...

Απο εκεί που ξεκίνησαν όλα
Η “Θάλεια” κατασκευάστηκε το 1935 στη Σάμο, από πεύκο και μουριά. Το σκαρί ανήκε στον τύπο “Βαρκαλάς” και χρησιμοποιήθηκε ως εμπορικό σκάφος, μεταφέροντας κυρίως ζώα και φορτία ξυλείας. Εκείνη την εποχή, σύμφωνα με μαρτυρίες ναυτικών, χαρακτηριζόταν ως “ο μικρός γίγαντας του Αιγαίου”. Αποδείχθηκε μία από τις πιο ανθεκτικές θαλάσσιες κατασκευές, όπως φάνηκε στα κατορθώματά της κατά τον πόλεμο του 1941, και ιδιαίτερα στη δύσκολη αποστολή της στην Αίγυπτο.

Ο πόλεμος
Ο πόλεμος του 1940 βρίσκει το πλοίο να φορτώνει ξυλεία. Οι Ναζί αιχμαλώτισαν το πλήρωμα και το σκάφος, το οποίο αργότερα απελευθερώθηκε και επέστρεψε στην Ελλάδα. Όταν καταλήφθηκε η Κρήτη, η Θάλεια διέφυγε στην Αίγυπτο και έπλευσε έως το 1943 ως ναρκαλιευτικό. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Θάλεια συνέχισε να υπηρετεί στο Βασιλικό Ελληνικό Ναυτικό ως ναρκαλιευτικό μέχρι και το 1949.

Από ναρκαλιευτικό σε αλιευτικό σκάφος
Μετά τον πόλεμο, η Θάλεια αγοράστηκε στα Ίσθμια Κορίνθου και ανακατασκευάστηκε στο Πέραμα από τον καραβομαραγκό Ψαρρό. Αυτή τη φορά, ο τύπος του πλοίου ονομάστηκε “Liberty”. Έλαβε το όνομα “Μάρω” και έπλευσε ως αλιευτικό στο Βόρειο Αιγαίο. Οι άνθρωποι της περιοχής τη φώναζαν “Το Γενναίο Καράβι”, γιατί ταξίδευε ακόμη και με 8 μποφόρ από το Πόρτο Κουφό μέχρι τη Λήμνο, ενώ άλλα πλοία έμεναν δεμένα στο λιμάνι.

Αραμπέλλα
Το 1995 άλλαξε όνομα και ιδιοκτησία και μετατράπηκε σε παραδοσικό ξύλινο τουριστικό σκάφος με πειρατική ατμόσφαιρα. Ως “Arabella” πλέον, λειτούργησε σαν καφέ–μπαρ, προσφέροντας μια πιο ρομαντική ματιά της πόλης. Με τα χρόνια αγκυροβόλησε σε διαφορετικά λιμάνια, όπως στην Περαία και στον Πλαταμώνα, με τελικό προορισμό την Θεσσαλονίκη. Το 2005 ξέσπασε μια τρομερή πυρκαγιά στο σκάφος από άγνωστη αιτία, με αποτέλεσμα την καταστροφή μεγάλου τμήματος του καταστρώματος. Αργότερα, οι ζημιές αποκαταστάθηκαν και το πλοίο επέστρεψε στην αρχική του όψη.

Ιστορικό πολεμικό πλοίο
Κατόπιν απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού, η Arabella (Ν.Θ. 314) σχετίζεται με τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και θεωρείται πλοίο με ιστορική σημασία.

Σήμερα
Η Arabella έχει κερδίσει την αγάπη πολλών, φιλοξενώντας διάφορες εκδηλώσεις στο κατάστρωμά της: φωτογραφίσεις μόδας, γυρίσματα video clips, δεξιώσεις και πολλά ακόμη. Κάθε μέρα πραγματοποιεί κρουαζιέρες στον Θερμαϊκό Κόλπο, διάρκειας 30 λεπτών, με σημείο εκκίνησης τον Λευκό Πύργο.

Συντήρηση
Η Arabella έχει μήκος 25 μέτρα, ύψος 20 μέτρα (το κατάρτι 14 μέτρα) και βάθος 2,2 μέτρα. Κάθε χειμώνα βγαίνει στο ναυπηγείο για συντήρηση – μια δαπανηρή, αλλά απαραίτητη διαδικασία για να παραμένει πάντα σε άριστη κατάσταση και ασφαλής για τα ταξίδια της.
Απο εκεί που ξεκίνησαν όλα
Thaleia was built in 1935 in Samos from pine and mulberry wood by order of ship builder and owner K. Ganose.
The ship belongs to “Varkala” type, it was a merchant vessel carrying mostly animals and logging cargo. At that time she was a “Small giant of the Aegean ” according to other sailors’ witnesses .
The toughest of vessels as it was proving by deeds later at war at 1941 especially during the dangerous mission at Egypt
The war
The war in 1940 finds the vessel loading loggings. Nazis captured the crew and vessel which was released later and returned to Greece.
When Crete was captured, Thaleia fled to Egypt and sailed till 1943 as a mine countermeasure vessel.
After World War II, Thaleia continued to serve at Royal Hellenic Navy as a mine countermeasure vessel ‘till 1949.
Από ναρκαλιευτικό σε αλιευτικό σκάφος
After the war Thaleia was bought at Isthmia in Corinth, she was rebuilt at Perama from ship builder Psarros.
This time, the type of the vessel is called “Liberty”. She took the name “Maro”, and sailed as a fishing vessel in the North Aegean sea.
People of the area used to call her “Gallant Ship” because she was sailing with up to 8 Beauforts from Porto Koufo to Lemnos island, while other vessels stayed at dock.
Αραμπέλλα
In 1995 she changed her name and ownership and became a traditional wooden, tourist vessel. “Arabella” as a cafe bar can give you a more romantic kind of view to the way you look of Thessaloniki.
As years passed by she changed to different ports like Peraia and Platamonas with final destination Thermaikos gulf.
In 2005 a terrible fire started on the vessel by unknown cause with the result of the destruction of a large area on deck. Later on the damage was restored to its former look.
Ιστορικό πολεμικό πλοίο
Κατόπιν απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού, η Arabella (Ν.Θ. 314) σχετίζεται με τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και θεωρείται πλοίο με ιστορική σημασία.
Σήμερα
Arabella has been loved by many people with many events taking place on her deck: photo shoots for fashion magazines, video clips, reception parties etc.
She makes daily cruises around the gulf, each lasting 30 minutes. The starting point is the White Tower. The ship’s capacity is 150 PAX.
Συντήρηση
Arabella’s length over all is 25 meters, 20 meters height (14 the mast) and 2.2 meters is her depth.
At least once per year during winter months she goes to dry dock for an annual survey, a costly but necessary procedure for optimal performance and reliable operation.
